Visvakanties

VISVAKANTIE MIDDEN-ZWEDEN 2017

Visvakantie Zweden

• Tom Nouwen

Sinds enkele weken rommelt het in mijn hobbykamer. Met grote regelmaat ben ik terug te vinden in mijn ‘viskelder’. Elk vrij moment gebruik ik om shads te riggen, haken te vervangen en onderlijnen te knutselen. Reels worden voorzien van verse draad en lagers worden gesmeerd. Alles moet perfect in orde zijn voor onze  jaarlijkse vistrip naar het hoge noorden. Begin juni vertrekken we immers weer naar Zweden om de groenjassen achter de schubben te zitten.

Lough Derg… Lough of dreams!

Snoekvissen in Ierland

• Nico Molkens

Het is alweer een flink tijdje geleden dat ik nog eens in de pen ben gekropen om iets te schrijven voor de site. Op professioneel gebied was het even erg druk, maar nu alles terug wat stabiel wordt heb ik me voorgenomen om met regelmaat terug wat te schrijven.

"Off the grid “op golden Masheer.

Masheer vissen in de Himalaya

• Bart Mylle

Vorig jaar kon ik al eens proeven van het vissen op golden Masheer, weliswaar op een stuwmeer in India, gevoed door 2 rivieren. Daar vingen we hoofdzakelijk kleinere vis op de vlieg evenals op kunstaas.

Float trip Alaska 2016

• Nico Molkens

En plots zit je middenin een onvergetelijk avontuur… Het kan soms raar lopen. Net als velen andere heb ik wel een bucketlist. Dingen en vooral reizen die ik ooit wel eens wil doen. Maar de reis naar Alaska die we laatst mochten meemaken stond aanvankelijk niet op deze lijst.  Het moet ondertussen meer dan anderhalf jaar geleden zijn dat Bart en Peter over deze reis begonnen te praten, op een van de bekende gezellige donderdagavonden in de winkel.

Snoek en snoekbaars vissen in Zweden

Sweden revisited

in zweden op snoek vissen

• Tom Nouwen

Tijdens één van onze vistrips naar Nederland komt het weer ter sprake; Gaan we volgend jaar weer op visreis? Jean-Luc en ik zijn het er snel over eens. Natuurlijk gaan we dat doen! Vele avonden aan de toog later zijn we eruit… we gaan terug naar Zweden, en wel naar het zelfde meer als vorig jaar. We verbleven er toen op een prachtig gelegen en verzorgde camping aan het Äsnenmeer,  een gigantische bak water in het uiterste zuiden van dit prachtige land.

Op zalm vissen in IJsland.

In Ijsland op zalmvissen

• Johan Onclinx

Als 50 jaar fervente zee- en vliegvisser, kreeg ik van mijn zoon een “vaderdag”-cadeautje. Hij zou met mij naar IJsland willen op zalm vissen in de East Rang Á rivier. Ons volledig verblijf, inclusief huur van alle materiaal, werd geregeld door LAX Á Angling club. East Rangá is zowat de beste zalmrivier van IJsland. Zij ligt in het zuiden tussen Hella en Hvolsvollur, ongeveer 70 min rijden van Reykjavik. De rivier is nummer 1 of 2 de laatste 10 jaar in IJsland in het aantal gevangen zalmen.

Amazing Amazone deel1

Visvakantie Brazilië

hotel

• Bart Mylle

Op 24 September was het zover, met een beperkte groep onder leiding van Bert Goeree van Tight Lines hadden we s’morgens vroeg afgesproken in Schiphol om aan ons avontuur in de Amazone te beginnen. De groep bestond uit een bont gezelschap van karakters, leeftijden en nationaliteiten. Een leuke mengelmoes van 4 Nederlanders, 3 Belgen (Frans en Nederlandstalig) en een Fransman.

Heilbot en kabeljauw

Alaska 2014: slot

heilbot vissen in Alaska

• Bart Mylle

Tijdens de heilbot visserij was het de bedoeling om een proto type hengel van Peter te gaan testen in Alaska. . Dat was zeker geen probleem. Vanuit Homer hadden we een halve dag een charter gehuurd om op heilbot te vissen. Het was in eerste instantie niet eenvoudig om een boot te vinden, en dan nog een die toestond om met je eigen hengels te vissen. Homer is in de laatste 7 jaar enorm druk geworden en ook verdubbeld in prijs voor een plaatsje af te huren op een boot.

Forel en vlagzalm

Alaska 2014: deel4

op vlagzalm vissen in Alaska

• Bart Mylle

Doordat we de eerste week tussen twee zalm runs zaten hebben we wat meer gevist op de salmoniden. Sven heeft hoofdzakelijk gevist met plug en lepels op de forel, wij (Timur en mezelf ) hebben op de forellen gevist met de vlieghengel. We waren eerst naar de Russian Rivier geweest de gekend is voor de sockeye zalm runs en zijn grote regenboog forellen. Doordat de eerste run voorbij was hadden we ons voorgenomen om op regenboog forel te vissen.

Silver salmon

Alaska 2014: deel 3

bootverhuur zalmvissen Alaska

• Bart Mylle

Voor de silver waren we eigenlijk wat te vroeg, de eerste runs beginnen de eerste week van Augustus. 7 Jaar geleden was het ons ook niet gelukt om een Coho te vangen. Maar uit betrouwbare bronnen hadden we vernomen dat er een kans was dat we ze konden vangen in de baai van Seward. De laatste dagen van vakantie hebben we dan gezocht naar die ene soort zalm.